Bohusene

I bohusene bor der mellem 5 og 7 børn, hvor hvert barn har sit eget værelse og adgang til fælles køkken, stue og to fælles badeværelser. Stuen er indrettet med afsæt i børnegruppens behov, og der er TV i alle stuer.

På værelserne vil der typisk være en seng, der passer til barnets behov, et bord, stole, reol samt klædeskab. Inventaret omfatter ikke personlige ejendele såsom computer, TV samt andet elektronisk udstyr.

Der forefindes de hjælpemidler, som er nødvendige for at kompensere for barnets handicap. Personlige hjælpemidler bevilges af barnets betalingskommunen.

Når barnet flytter ind på Nordstjernen, får det en bankkonto, som Struer Kommune er ejer af. På denne konto indsættes der hvert kvartal tøj- og lommepenge jf. servicelovens vejledende satser for lommepenge til børn og unge, der er anbragt på en døgninstitution.

Barnets kontaktpersoner disponerer over barnets tøj- og lommepenge i et tæt samarbejde med barnet og dets forældre.

Det er indregnet i taksten, at Nordstjernen betaler maksimum 4 kørsler til samvær og hjemmebesøg pr. måned, og denne kørsel bestilles af Nordstjernen.

Kørsler ud over de 4 månedlige kørsler håndteres som udgangspunkt af familie/køber.

Gaver til jul og fødselsdag

I forbindelse med jul og dit barn har fødselsdag, hjælper barnets kontaktpersoner med indkøb af jule- og fødselsdagsgaver jf. servicelovens vejledende satser til børn og unge, der er anbragt på en døgninstitution.

I 2023-niveau er satsen for gaver 252 kr. til børn under 14 år og 376 kr. til unge over 14 år.

Konfirmation

Når dit barn skal konfirmeres, hjælper barnets kontaktpersoner med indkøb af konfirmationsgave fra Nordstjernen, konfirmationstøj og andendagstøj jf. servicelovens vejledende satser til børn og unge, der er anbragt på en døgninstitution.

I 2023-niveau er satsen for gaver 623 kr. og satsen for to sæt tøj max 6.622 kr.

Hvis I ønsker at holde konfirmationen på Nordstjernen, er der mulighed for at booke vores sal, hvor der er plads til ca. 25 gæster. Hvis konfirmationen holdes på Nordstjernen, sørger familien som udgangspunkt selv for borddækning, servering og oprydning efter festen.